معاون سفیر تایلند در ایران با مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری یزد دیدار کرد

معاون سفیر سفارت پادشاهی تایلند در ايران با حضور در استان یزد طی نشستی با مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری پیرامون روابط اقتصادی و سرمایه گذاری کشور تایلند با استان یزد به گفتگو پرداخت.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،" غلامرضا منتظری" در این نشست که در محل سالن اجتماعات ساختمان شماره 2 استانداری برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های غنی فرهنگی، گردشگری و اقتصادی استان یزد خاطرنشان ساخت: شهر یزد پر جاذبه ترین شهر تاریخی زنده دنیاست.

وی با بیان ظرفیت های اقتصادی استان در زمینه های صنعتی، معدنی و گردشگری، عقد تفاهم نامه میان استان یزد با کشور تایلند به منظور حضور قدرتمند در بازارهای مجاور دوکشور تایلند و ایران را خواستار شد.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری توجه به بخش های تورسیم درمانی، انرژی خورشیدی، صنعت های نساجی و کاشی و سرامیک و معادن غنی استان توسط مسئولان را موجب توانمندی یزد در این زمینه ها دانست و تصریح کرد: تجار و سرمایه گذاران تایلندی می توانند در این بخش ها ورود پیدا کرده و از ظرفیت های بالای استان یزد بهره مند گردند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری همایش جذب سرمایه گذاران خارجی استان یزد در اسفند ماه سال جاری حضور سرمایه گذاران تایلندی در این همایش را موثر و مفید برای کشور ایران و تایلند دانست.

معاون سفیر سفارت پادشاهی تایلند نیز در این نشست از حضور در استان یزد به عنوان یک فرصت مناسب برای برقراری ارتباط موثر و مستمر سرمایه گذاری دو جانبه یاد کرد.

"چایرات سیریوات" پس از آشنایی با توانمنديها و ظرفیت های ارزشمند استان یزد در زمینه های گوناگون ،خاطر نشان ساخت: پس از بازگشت به کشور تایلند مقاله ای با عنوان ظرفیت های صادراتی، معدنی و فرصت های سرمایه گذاری استان یزد تنظیم و پس از چاپ آن را نشرداده و در بین سرمایه گذاران تایلندی توزیع خواهم کرد.

وی ضمن بیان ظرفیت های سرمایه گذاری کشور تایلند از اتاق بازرگانی استان یزد خواست تا در نمایشگاه سرمایه گذاری اين کشور حضور پیدا کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا